niedziela, 22 października 2017

szkło

Do tego jeszcze dojdzie ostroga pionowa z xps - też już jest. Folia z atestem 0,5 na szkło piankowe.Teraz pielęgnacja - czyli beton zawsze mokry po jednorazowym zatarciu (nie było już czasu się bawić w dokładność). No i teraz czeka nas murowanie na dryfixa25Po ile kupowałeś szkło GeoCell ? Jak poszło zagęszczanie? mierzyłeś wysokość czy się zmniejszyła o 1/3 ? Teraz już pewnie mury już stoją. Szkło kupiłem bezpośrednio u producenta w Austrii, wszyło 22 worki po 3 kubika każdy i globalnie chyba koło 17 tyś. zeta bo transport załatwiałem sam, vat tam to 21%, i kurs euro był ok - założyłem konto i przewalutowaniem kiedy był kurs najlepszy. Wysokości miałem dość ok bo wybrałem tyle ile trzeba było i sypałem dwie warstwy po 11 worków. Oczywiście zawsze coś jest nie tak bo prosiłem geodetów żeby wyznaczył mi poziom zero płyty fundamentowe ale im było lepiej wyznaczyć poziom zero podłogo. Konsekwencją było, że zawsze od niwelatora musiałem odejmować 13 cm no i jak to bywa raz zapomniałem. Także drugą warstwę mam przegęszczoną ze 3-5 cm za dużo - dobrze że miałem sznurki na kopertę rozciągnięte bo chłopaki ubiją i się żalą że tyle teraz do u Tyle wybicia jeszcze jak to . I dobrze, że jojczeli bo by mi 13 cm ocieplenia takiego drogiego poszło w śmietnik a wszystko przez dyletanctwo jednych lub wygodę. Powiem wam że warto wszystko samemu robić żeby się potem nie denerwować ale nie wszystko można. Stosowałem szkło piankowe bo: - nie czuje się w cieńciu styroduru, - mam w okolicy gryzonie, - wyszła mi straszna, bym powiedział bym kosmiczna cena z wymianę i utwardzenie gruntu bo mam glinę z iłem (po szkło piankowe nie trzeba utwardzać i wymieniać a tylko humus), - chciałem mieć coś co będzie na lata i wody gruntowe (bo mam wysokie) tego nie wysiorbią z czasem, - i ostanie budynek ma dwa stropy betonowe 24 cm i jest bardzo ciężki a szkło ma wielokrotnie większą nośność niż styrodur i nie migruje w glebie Zresztą dobry styrodur kosztował 15-25 tys pod moją chałupę wiec cena szkła koło 17 tys jest ok. (25 tys dodam że za styrodur szalunkowy do składania jak klocki). Nie liczę styntosa XPS bo też go używałem jest tani ale pod dom bym tego nie dał. U mnie pogotowie kanalizacyjne jest z tego opaska w około domu. Teraz już mam stan surowy. Jestem pod wrażeniem stropów i stropodachu bo coś strasznie tanio wychodzi ta płyta kanałowa - zobaczymy czy będzie trwała. Geowłóknina 150g ale pp z uwagi na gliniaste podłoże (przy wymianie grunt, można pod szkło piankowe zastosować zwykłą geowłókninę PES).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz